**Sekalipun dunia ini penuh dihujani dengan nikmat Allah S.W.T...D.U.N.I.A bukanlah Syurga....**Orang tidak akan tahu makna KAYA, jika tidak pernah merasa MISKIN..dan orang tidak akan tahu manisnya CINTA..jika tidak prnah merasai pahitnya KECEWA....**Sekalipun dunia ini penuh dihujani dengan nikmat Allah S.W.T...D.U.N.I.A bukanlah Syurga....**Orang tidak akan tahu makna KAYA, jika tidak pernah merasa MISKIN..dan orang tidak akan tahu manisnya CINTA..jika tidak prnah merasai pahitnya KECEWA....**Sekalipun dunia ini penuh dihujani dengan nikmat Allah S.W.T...D.U.N.I.A bukanlah Syurga....**Orang tidak akan tahu makna KAYA, jika tidak pernah merasa MISKIN..dan orang tidak akan tahu manisnya CINTA..jika tidak prnah merasai pahitnya KECEWA....**

Tuesday, January 24, 2012

::Antara Celik dan Sedar::

Bismillah....


Kau umpama arus
Mengalir deras
Laju menuju destinasi
Jauh meninggalkan
Sesiapa sahaja..

Tak mungkin kau kebelakang
Tak mungkin kau terhenti
Tak mungkin kau menunggu
melainkan dengan kuasa Allah..

Aku..hanya sebatang kayu
Yang hanya mengikut arusmu
Tidak diketahui
Dimana tempat terdampar..

Jika tidak pandai aku 
Mengemudi diri di arusmu
Maka sia-sia lah hidupku
Perlu aku menyeberangi
Perlu aku merintangi
Supaya perjalananku tidak sia-sia.
Antara Celik Dan sedar
Aku Masih di sini....di arusmu


No comments: